Чутівське об`єднанне Управління Пенсійного фонду України у Полтавської області

Версія для друкуВерсія для друку

 

 

Вигідна пропозиція для “єдинщиків” першої групи

 

Пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.

 Відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” (далі — Закон) фізичні особи — підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, є платниками єдиного внеску.

Єдиний внесок для платників, в тому числі фізичних осіб — підприємців, встановлюється у розмірі 22 відсотки до бази нарахування (частина п'ята статті 8 Закону).

При цьому відповідно до абзацу другого пункту 3 частини першої статті 7 Закону для платників, віднесених до першої групи платників єдиного податку, визначених у підпункті 1 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, сума єдиного внеску не може бути меншою за 0,5 мінімального страхового внеску із зарахуванням відповідних періодів здійснення підприємницької діяльності  до страхового стажу, який обчислюється відповідно до статті 24 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, пропорційно до сплаченого єдиного внеску.

Отже, для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та віднесені до першої групи платників єдиного податку, обов'язковою є сплата єдиного внеску у сумі не менше 352 гривень щомісяця.

Водночас, для зарахування періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу, як повний місяць, необхідно сплатити за місяць єдиний внесок в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок, тобто 704 грн.

У разі сплати єдиного внеску у сумі 352 грн за місяць страховий стаж буде зараховано пропорційно, а саме 0,5 місяця, що в подальшому може вплинути на визначення права на пенсію за віком та її розмір.

А пенсія - це не допомога і не подарунок від держави, вона індивідуальний кропіткий результат багаторічної праці кожного. Якщо людина взяла на себе сміливість бути підприємцем, то вона повинна вміти нести відповідальність за власне майбутнє, зокрема, сплачувати внески в тому обсязі, який забезпечить бажаний розмір її пенсії.

 

Головний спеціаліст фінансово-економічного

сектору Чутівського об'єднаного управління

Пенсійного фонду України

Полтавської області                                                                            О.В.Белей

      

Легальна праця – достойне майбутнє

Пенсія – це не допомога і не подарунок від держави, вона індивідуальний кропіткий результат багаторічної праці кожного. Розмір майбутньої пенсії перебуває у прямій залежності від своєчасної і повної сплати внесків до Пенсійного фонду.

У Пенсійному фонді ведеться персоніфікований облік нарахування та сплати внесків, суть якого полягає в тому, що на кожного працівника заведено електронну картку з індивідуальним страховим номером, де протягом його трудового життя фіксуються розміри заробітної плати  й суми відрахувань до Пенсійного фонду. Таким чином, кожний працюючий, відраховуючи кошти на свій особистий рахунок, піклується винятково про свою старість. Людина працює, платить внески. Отже, вона має відповідний страховий стаж та соціальні гарантії.

Саме система персоніфікації дозволяє аналізувати дані за кожним зареєстрованим в ній громадянином. Так, за даними персоніфікованого обліку близько 22 % роботодавців району проводять виплату заробітної плати майже 9 %  працюючих  в розмірі менше мінімальної.

Рободавцям  треба  нарешті  зрозуміти,  що дбаючи тільки про захист своїх інтересів, вони забувають про інтереси своїх нелегальних працівників, чим порушують їх  конституційні права  на  соціальний  захист. Адже кожен прихований місяць роботи, кожна виплата “тіньової” заробітної плати без  відрахувань єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду  та інших  передбачених  законодавством податків  та  зборів,  залишає таких людей без надії на набрання необхідного страхового стажу, а значить і на майбутню пенсію. Більшість офіційно  не  оформлених осіб,  здебільшого молодого віку,  зараз не  дуже задумуються над цією  проблемою і , навіть, “вдячні”  своїм роботодавцям, що в  цей нелегкий  час  дозволяють їм  отримати хоч якийсь заробіток. Але що буде потім ? Звідки ці люди  наберуть  необхідний  для призначення пенсії страховий стаж,  щоб забезпечити собі  право на призначення та виплату пенсії? Більше того, враховуючи особливість солідарної системи пенсійного забезпечення, яка діє на сьогоднішній день, кожна не сплачена гривня до Пенсійного фонду від виплаченої зарплати “в конвертах” могла бути направлена на виплату пенсії громадянам, які вже вийшли на заслужений відпочинок і також щомісячно чекають своєї пенсії, виплата якої залежить саме від повноти та своєчасності надходжень внесків до Пенсійного фонду України.            

                 

Начальник відділу

управління ПФУ в Чутівському районі                                   С.О. Лебедь                 

 

Пенсійний фонд України надає розяснення

 

щодо заповнення звітності

Управління Пенсійного фонду України в Чутівському районі повідомляє, що 23 квітня 2015 року в Міністерстві юстиції України зареєстровано Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який затверджений наказом   № 435 від 14.04.2015 Міністерством фінансів України (Порядок № 435).

Порядок № 435 встановлює порядок, строки подання та форму звіту, що подається до фіскальних органів (пункт 3 розділу І Порядку № 435) . Відповідно до пункту 8 розділу ІІ Порядку № 435 звіт, складений з порушенням вимог цього Порядку, не вважається звітом і вважається таким, що не подавався.

Наголошуємо, що починаючи з 01.06.2015 року звітність щодо нарахованого єдиного внеску за травень 2015 і за попередні періоди, починаючи з 01.01.2011, повинна подаватися згідно норм визначених цим Порядком.

Методика та приклади формування звітності відповідно до Порядку № 435 розміщено на сайті Головного управління Пенсійного фонду України http://poltavapfu.gov.ua/personifikatsiia/metodika-zapovnennia-tablits-5-ta-6-dodatku-4-zvitu-shchodo-sum-narahovanogo-edinogo-vnesku-na-zagalnooboviazkove-derzhavne-sotsialne-strahuvannia-vidpovidno-do-poriadku-435

 

 

Інформація

про виконання  спеціалістами управління

Пенсійного фонду України в Чутівському районі

вимог Закону України  “Про засади  запобігання та протидії корупції”

у 1 кварталі  2015 року

 

            На виконання вимог Закону України  “Про засади запобігання та протидії   корупції” державні  службовці управління  суворо дотримуються  виконання спеціальних обмежень щодо державних службовців та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави , спрямованих на попередження корупції ;

-умисного невиконання обов”язків по боротьбі з корупцією посадовими особами, на яких  покладені ці обов”язки , не виявлено;

-осіб , щодо яких прийнято рішення суду про заборону займати посади в державних органах та апараті протягом трьох років з дня їх звільнення , немає;

-осіб , звільнених з посади на підставі рішення суду , немає.

           Для вжиття заходів по усуненню  виявлених прогалин чи колізій у правовому регулюванні певної сфери відносин, правових  норм  та інших  чинників, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень ,  не було  потреби.

            Питання запобігання проявам корупції серед державних службовців  розглядаються на нарадах при начальнику управління.

            Звернень громадян з питань порушення законодавства про державну службу та про засади запобігання та протидії корупції державними службовцями управління Пенсійного фонду України в Чутівському районі не надходило.

 

Начальник управління                                                                       Г.М.Коваль

 

 

Пенсійний фонд України інформує

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 77-VIIІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» (далі - Закон № 77), яким внесено зміни, зокрема, до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внес­ку на загальнообов'язкове державне соціальне страху­вання» (далі - Закон № 2464) та  Кодексу законів про працю України.

Листом від 29.01.15 № 2627/7/99-99-17-03-01-17 Державна фіскальна служба України повідомила, що  Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів за січень 2015 року подається відповідно до Порядку  формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 454.

Згідно спільного листа Міністерства доходів і зборів України №21052/5/99-99-17-03-01-16 від 27.12.2013 та Пенсійного фонду України №36398/05-10 від 27.12.2013 консультації з питань ведення Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, включаючи питання заповнення таблиць 5-9 додатку 4, всіх таблиць  додатку 5, додатку 6 та додатку 7  звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України 09.09.2013 № 454 (далі - Порядок), надають  органи Пенсійного фонду України.

Враховуючи вищезазначене,  повідомляємо.

Відповідно до частини першої статті 7  Закону № 2464  для  платників,  зазначених  у  пунктах  1  (крім  абзацу сьомого),  2,  3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші  заохочувальні  та  компенсаційні  виплати,  у  тому  числі в натуральній  формі,  що  визначаються відповідно до Закону України «Про  оплату  праці» та суму винагороди фізичним особам  за  виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Крім того, для платників зазначених, у  пункті 1 частини першої статті 4 Закону № 2464, визначено, що у разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

Враховуючи, що на сьогодні не внесено відповідних змін до Порядку, надаємо приклад  формування показників звіту  у таблиці 6  додатку 4 за січень 2015 року.

В програмному забезпеченні, за допомогою якого  формується звіт, обов’язково необхідно  відключити функцію  «автоматичний розрахунок».

Наприклад: особа перебувала у трудових відносинах  повний календарний місяць (січень 2015 року) і їй нарахували заробітну плату 609,00 грн, тобто менше мінімального розміру                       (працював на умовах неповного робочого часу). Сума, на яку платник  у такому випадку нараховує єдиний внесок становить, 1218 грн. При цьому  в таблиці 6 додатку 4 відображаємо:

- реквізит 15 «Кількість  календарних днів перебування у трудових / ЦП  відносинах протягом  звітного місяця» – 31 день;

- реквізит 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати / доходу (усього з початку звітного місяця)» – 609,00 грн;

- реквізит 18 «Сума нарахованої заробітної плати / доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок» – 609,00 грн;

- реквізит 19 «Сума утриманого єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати / доходу)» – 21,92 грн.

Усі інші реквізити заповнюються відповідно до Порядку.

У разі якщо особа  у звітному місяці пропрацювала два тижні, а решту часу перебувала на лікарняному, то  в таблиці 6 додатку 4 відображаємо фактично нараховану заробітну плату за відпрацьований час. За умови, що заробітна плата за відпрацьований час менше мінімальної, питання необхідності донарахування сум єдиного внеску має розглядатися одночасно з нарахуванням сум допомоги з тимчасової втрати працездатності.

 

Начальник відділу надходження, прогнозування платежів

обліку застрахованих осіб та контрольно-перевірочної роботи

управління Пенсійного фонду України в Чутівському районі                   С. О. Лебедь

 

 

Про відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах в 2015 році

 

 Управління Пенсійного фонду України в Чутівському районі повідомляє, що 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014  № 71-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи”, яким внесено зміни до Податкового кодексу України, а саме з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок.

      Згідно абзацу 4 пункту 1 статті 2 Закону України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” (із змінами) для підприємств, установ, організацій, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об’єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів “б”- “з” статті 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

        Для платників єдиного податку виключень щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, чинним законодавством не передбачено.

 

Управління Пенсійного фонду України в Чутівському районі

 

 

27.03.2014 № 764/08

Готуємося до подання декларацій

       На виконання Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції” та постанови Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 р. № 706 “Питання запобігання та виявлення корупції” 17 березня 2014 року в управлінні Пенсійного фонду України в Чутівському районі було проведено навчання із спеціалістами установи  по  вивченню Рекомендацій щодо заповнення державними службовцями органів Пенсійного фонду області  “Декларації про майно, доходи, витрати і зобов”язання фінансового характеру за 2013 рік” , розроблених Головним управлінням Пенсійного фонду України в Полтавській області, а також про ознайомлення спеціалістів управління з Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики від 14.05.2013 № 224-YII в частині визначення поняття “уповноважені підрозділи з питань запобігання та протидії корупції”.

Наверх ↑