Чутівський районний територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)

Версія для друкуВерсія для друку

ЗВІТ

про результати організації та проведення внутрішнього моніторингу та  оцінки якості  соціальної послуги «паліативний  догляд» у відділенні соціальної допомоги вдома   Чутівського районного територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у 2017 році

 

        На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013р. № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», наказом директора територіального центру  № 77 від 17 жовтня 2017 року створено комісію з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, призначено відповідальну особу, затверджено план проведення оцінки та план засідань комісії на 2017 рік.

            На обслуговуванні в відділенні соціальної допомоги вдома територіального центру фактично  за звітний період 2017 року обслужено 6  невиліковно хворих ОНГ. До категорії громадян, які можуть  скористатися послугами терцентру входять не лише одинокі громадяни похилого віку, але й ті, які, в силу різних обставин, опинилися в скрутному матеріальному становищі та звернулись із заявою про допомогу до сільської ради, а також переселенці зі східних областей та АР Крим. Особливої уваги потребують особи з обмеженими фізичними можливостями, яким необхідна допомога в забезпеченні  допоміжними засобами пересування, в отримані автотранспортних послуг.

            В 2014 році працівниками територіального центру проведено поетапне впровадження Державного стандарту догляду вдома, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики від 13.11.2013 № 760.  Проведено визначення    ступеня індивідуальних потреб на основі шкал оцінки можливості виконання елементарних та складних дій на кожного громадянина, який отримує соціальну послугу, складено індивідуальні плани, переукладено договори відповідно до вимог Держстандарту на всіх отримувачів соціальної послуги. Відповідно до вимог Держстандарту догляду вдома індивідуальні плани постійно переглядаються та вносяться зміни у договори.

              Письмових скарг від підопічних, яким надавалася послуга паліативного догляду,  протягом звітного періоду не надходило. Побажання в обслуговуванні розглянуто та задоволено.

                Для проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості послуги паліативного догляду у відділенні соціальної допомоги вдома створено комісію. Членами комісії ведеться постійний аналіз якісних та кількісних показників надання  послуги паліативного догляду. Перевірка якості надання соціальної послуги  здійснюється регулярно. Також соціальні робітники, які надають соціальну послугу  здійснюють щоденну самооцінку  та щорічну самооцінку по підсумках роботи за рік.

            Ціль внутрішньої оцінки: моніторинг та контроль якості надання соціальної послуги  для виявлення відхилень від запланованих показників та формування управлінського впливу на усунення недоліків. В цьому напрямку визначалась якість соціальної послуги. Визначення якості соціальної послуги проведено шляхом відстеження, анкетування та опитування 3 отримувачів  послуги у листопаді 2017 року, що складає 100 % від обслугованих. Із загальної кількості  1 особа отримувачів соціальної послуги чоловічої статі та 2  особи - жіночої. Громадяни оцінили  довіру, своєчасність, доступність, зручність, безвідмовність, повагу та безпеку отриманих соціальних послуг.

       Результати опитувань занесено в опитувальникита в акти перевірок роботи соціальних робітників.  Опитування проводилось членами комісії з проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальної послуги та керівниками структурних підрозділів.

 

Статус кількісних показників надання соціальної послуги

«паліативний догляд»  у відділенні соціальної допомоги вдома.

                                                                                                                       Таблиця 1.

Кількісний показник

СТАТУС

«добре»

«задовільно»

«незадовільно»

 

від 0% до 20%

від 21% до 50%

від 51% до 100%

Кількість скарг

«добре»

 

 

 

від 80% до 100%

від 51% до 79%

від 0% до 50%

Результати  розгляду скарг

«добре»

 

 

Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома

«добре»

 

 

Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації

«добре»

 

 

Частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги догляду вдома

«добре»

 

 

Відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю

«добре»

 

 

 

 

        Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

       При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги паліативного догляду  вдома застосовувалися показники якості соціальної послуги такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.

    Адресність та індивідуальний підхід : згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах ( згідно індивідуальних планів - 100 %). Всі особові справи підопічних містять індивідуальні плани надання соціальної послуги та відповідають визначеним індивідуальним потребам.

       Результативність: згідно  опитування, підопічні задоволені соціальною послугою, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану, позитивними змінами у порівнянні з періодом, коли соціальна послуга паліативного догляду не наддавалась. Скарг зі сторони підопічних не було.

        Своєчасність: рішення про надання соціальної послуги паліативного догляду чи відмову у її наданні приймається терцентром протягом 14 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувача(ем) соціальної послуги або його законного(им) представника(ом) та з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги та  складання індивідуального плану здійснюються протягом 5 календарних днів з дати  звернення отримувача(чем) соціальної послуги або його законного представника (законним представником).

   Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання /перегляду/ індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.

    Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги паліативного догляду соціальним працівником (за потреби) проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби).

           Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на рік.

   Протягом 5 днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги укладається договір про її надання, який підписується у двохсторонньому порядку. Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.

   Доступність та відкритість: розташування терцентру є вдалим, він знаходиться в центрі селища зі зручним транспортним сполученням. Біля будівлі розташовано паркувальний майданчик.

   Приміщення й кабінети знаходяться в одноповерховій  будівлі, що є зручним для відвідувачів.

       Вся зона надання соціальної послуги розташована у закритих, маленьких кабінетах .   Сектор очікування обладнано місцями для сидіння 10 осіб.

   При вході до територіального центру міститься  кнопка виклику, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету.

        Вздовж коридорів оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги, містяться копії буклетів про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг, графік прийому громадян, пам’ятка про Державний стандарт догляду, інформацію також розміщено на сайті територіального центру.

         Повага до гідності отримувача соціальної послуги: під час проведення внутрішнього моніторингу  та згідно проведених опитувань по телефону отримувачі соціальної послуги  задоволені роботою соціальних робітників.

             Працівники територіального центру зобов’язуються ввічливо та коректно ставитися до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків (п. 2.4 Договору про надання соціальних послуг). Випадків порушення договору не виявлено.

             Професійність: Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.

       Посадові інструкції розроблені та затверджені згідно вимог Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників “Випуск 80” “Соціальні послуги ”. В особовій справі працівників містяться документи про освіту (державного зразка).   Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляди.

   Графік проведення  нарад з виробничих питань, діючого законодавства у сфері надання соціальних послуг та графік проведення навчання, графік проведення атестації соціальних працівників складено.

       Працівники, що надають  соціальну послугу забезпечені велосипедами  твердим та м’яким інвентарем (спецодяг та взуття тощо).

        Професіоналізм, ефективність підтримки вразливих верств населення, розширення обріїв співпраці, досвід ветеранів та ентузіазмі молодих є запорукою успіху роботи відділень територіального центру соціального обслуговування Чутівської  РДА.

        При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги паліативного догляду застосовувалися кількісні показники.

        Моніторинг якості надання соціальної послуги паліативного догляду  здійснюється 1 раз в рік згідно графіка моніторингу якості надання соціальних послуг.

      Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальної послуги показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

      Однак, матеріально-технічна база територіального центру, а особливо приміщення, не дають можливості в повному обсязі надавати якісні послуги. Мала площа кабінетів і відсутність їх кількості не дають можливості спеціалістам приймати підопічних індивідуально. Тому для ефективної роботи потрібне більше приміщення , щоб мати змогу залучати більшу кількість людей.

           Відповідно до норм Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 20.01.2014 № 28 працівники терцентру шляхом опитування та співпраці з медичними закладами, представниками сільських рад проводили виявлення громадян, які потребують надання різних видів соціальних послуг, та визначенням індивідуальних потреб даних громадяну соцпослугах, з метою надання їм своєчасної допомоги та, в разі необхідності,  розширення спектру соціальних послуг у 2017 році.

         В 2017 році працівники терцентру проводили вивчення соціально-побутових умов проживання та проблемних питань сімей військовослужбовців, які проходять службу на сході країни. За результатами проведеного обстеження,  невиліковно хворого ветерана- інваліда АТО   взято на обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома терцентру на безоплатній основі.

             Для працівників відділень соціальної допомоги вдома проводилось навчання щодо впровадження Державного стандарту догляду вдома. Дане навчання пройшли 48 із 48 працівників відділення соціальної допомоги вдома.

        Матеріально-технічна база відділень соціальної допомоги, соціально-медичних послуг, соціально-побутової адаптації, відділення адресної допомоги  задовільна.

                Протягом звітного періоду у територіальному центрі було проведено внутрішні наради з питань роботи структурних підрозділів терцентру щодо надання соціальних послуг мешканцям району. Також було проведено: семінари на тему: «Державний стандарт догляду вдома», «Визначення індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги», «Складання індивідуального плану.»;  навчання  -  на тему «Поняття  про моніторинг та внутрішню оцінку якості соціальних послуг та порядок їх проведення.».  Завідувач відділення соціальної допомоги вдома брала участь у семінарі з питань порядку надання пільг та субсидій  у зв’язку із встановленням державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування та внесенням змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

              Комісією з внутрішньої оцінки якості соцпослуг та завідувачами відділень протягом року проводились  планові та раптові  перевірки роботи соціальних робітників. В цілому протягом звітного періоду проведено 6 перевірок по питанню  якості надання послуги паліативного догляду.

Статус показників забезпечення якості соціальної

послуги паліативного догляду вдома

                                                                                                                         Таблиця 2.

Якіснй показник

СТАТУС

«добре»

«задовільно»

«незадовільно»

від 80% до 100%

від 51% до 79%

від 0% до 50%

Адресність та індивідуальний підхід

«добре»

 

 

Результативність

«добре»

 

 

Своєчасність

«добре»

 

 

Доступність та відкритість

«добре»

 

 

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«добре»

 

 

Професійність

«добре»

 

 

 

Наступним кроком є узагальнення статусів кожного показника забезпечення якості соціальної послуги та кожного кількісного показника, і статус, який переважає, присвоюється для оцінювання якості соціальної послуги в цілому відповідно до таблиці, в якій рекомендуються відповідні заходи.

 

. Оцінка якості соціальної послуги паліативного догляду  в цілому

                                                                                                               Таблиця 3.

Показники

Статус

Рекомендації по роботі  з відділенням соціальної допомоги вдома

Кількісні

«добре»

продовжувати роботу з суб’єктом

Якісні

«добре»

Узагальнений

«добре»

 

 

 

 

 

 

 

 

Незважаючи на узагальнений статус «добре» відділенням соціальної допомоги вдома, плануються  заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування та підвищення якості соціальної послуги «паліативний догляд» за наступними напрямками:

- продовжувати роботу щодо виявлення  невиліковно хворих ОНГ з метою надання їм необхідної допомоги, а також надалі  вивчати їх потреби .

- продовжувати роботу з благодійними фондами, приватними підприємцями та підприємствами району, релігійними конфесіями у напрямку надання допомоги невиліковно хворим мешканцям району засобами особистої гігієни, одягом та взуттям, допоміжними засобами пересування.

По результатах проведеної роботи відхилень від запланованих показників не виявлено.

 

 

 Голова комісії                                                  Л.В. Калюжна

Члени комісії                                                    В.Д. Подлєсна

                             Н.В. Баланда

                                                                           О.М. Тандур

                                                                           Г.М. Костючок

                                                                               Я.М. Мирошніченко

                                                                           Т. О. Лисенко

                              Р.Г. Чальцева

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗВІТ

про результати організації та проведення внутрішнього моніторингу та  оцінки якості  соціальної послуги догляду вдома  Чутівського районного територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у 2017 році

 

        На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013р. № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», наказом директора територіального центру  № 77 від 17 жовтня 2017 року створено комісію з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, призначено відповідальну особу, затверджено план проведення оцінки та план засідань комісії на 2017 рік.

            На обслуговуванні в відділенні соціальної допомоги вдома територіального центру фактично  за період з 01 листопада по 30 листопада 2017 року перебувало 362  громадян. До категорії громадян, які скористалися послугами терцентру входять не лише одинокі громадяни похилого віку, але й ті, які, в силу різних обставин, опинилися в скрутному матеріальному становищі та звернулись із заявою про допомогу до сільської ради, а також переселенці зі східних областей та АР Крим. Особливої уваги потребували особи з обмеженими фізичними можливостями, яким необхідна допомога в забезпеченні  допоміжними засобами пересування, в отримані автотранспортних послуг.

            В 2014 році працівниками територіального центру проведено поетапне впровадження Державного стандарту догляду вдома, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики від 13.11.2013 № 760.  Проведено визначення  індивідуальних потреб з урахуванням ступеня індивідуальних потреб на основі шкал оцінки можливості виконання елементарних та складних дій на кожного громадянина, який отримує соціальну послугу догляду вдома, складено індивідуальні плани догляду на кожного отримувача соціальної послуги догляду вдома, переукладено договори відповідно до вимог Держстандарту на всіх отримувачів соціальної послуги догляду вдома. Відповідно до вимог Держстандарту догляду вдома індивідуальні плани постійно переглядаються та вносяться зміни у договори.

              З загальної чисельності отримувачів соціальної послуги догляду вдома, протягом січня-листопада 2017 року було 5 усних звернень щодо надання соціальної послуги «догляд вдома». Всі звернення задоволено. Письмових скарг від підопічних протягом звітного періоду не надходило. Зауваження та побажання в обслуговуванні розглянуто та задоволено.

                Для проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг в установі створено комісію з моніторингу та внутрішньої оцінки якості соцпослуг. Членами комісії ведеться постійний аналіз якісних та кількісних показників надання соціальної послуги догляду вдома. Перевірка якості надання соціальної послуги догляду вдома здійснюється регулярно. Також соціальні робітники, які надають соцпослугу догляду вдома здійснюють щоденну самооцінку  та щорічну самооцінку по підсумках роботи за рік.

            Ціль внутрішньої оцінки: моніторинг та контроль якості надання соціальної послуги догляду вдома для виявлення відхилень від запланованих показників та формування управлінського впливу на усунення недоліків. В цьому напрямку визначалась якість соціальної послуги. Визначення якості соціальної послуги проведено шляхом відстеження, анкетування отримувачів, опитування 271 отримувачів соціальної послуги, що складає 74,9 % від обслугованих протягом листопада. Із загальної кількості   19,6 % (71 особа) отримувачів соціальної послуги чоловічої статі та 80,4% (291 особа) - жіночої. Більшість з них  (53, 6 %) віком від 80 і старше  років. Громадяни оцінили  довіру, своєчасність, доступність, зручність, безвідмовність, повагу та безпеку отриманих соціальних послуг.

       Результати опитувань занесено в опитувальники, в акти перевірок роботи соціальних робітників.  Опитування проводилось членами комісії з проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг та керівниками структурних підрозділів. Протягом даного періоду від підопічних установи надійшло 2 письмових подяки щодо надання їм якісної послуги догляду вдома соціальними робітниками установи.

 

Таблиця 1. Статус кількісних показників надання соціальної послуги догляду вдома

 

Кількісний показник

СТАТУС

«добре»

«задовільно»

«незадовільно»

 

від 0% до 20%

від 21% до 50%

від 51% до 100%

Кількість скарг

«добре»

 

 

 

від 80% до 100%

від 51% до 79%

від 0% до 50%

Результати  розгляду скарг

«добре»

 

 

Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома

«добре»

 

 

Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації

«добре»

 

 

Частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги догляду вдома

«добре»

 

 

Відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю

«добре»

 

 

 

 

        Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

       При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися показники якості соціальної послуги такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.

    Адресність та індивідуальний підхід : згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах ( згідно індивідуальних планів - 100 %). Всі особові справи підопічних містять індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома,  відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальної послуги.

       Результативність: згідно  опитування (74,9 % опитаних), що дещо меньше, ніж в минулому році. Підопічні задоволені соціальною послугою догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувача соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась; скарг зі сторони підопічних не було.

        Своєчасність: рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову у її наданні приймається терцентром протягом 14 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувача(ем) соціальної послуги або його законного(им) представника(ом) та з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги та  складання індивідуального плану здійснюються протягом 5 календарних днів з дати  звернення отримувача(чем) соціальної послуги або його законного представника (законним представником).

   Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання /перегляду/ індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.

    Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома соціальним працівником (за потреби) проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби).

           Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на рік.

   Протягом 5 днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двохсторонньому порядку. Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.

   Доступність та відкритість: розташування терцентру є вдалим, він знаходиться в центрі селища зі зручним транспортним сполученням. Біля будівлі розташовано паркувальний майданчик.

   Приміщення й кабінети знаходяться в одноповерховій  будівлі, що є безумовно позитивом для відвідувачів.

       Вся зона надання соціальних послуг розташована у закритих, маленьких кабінетах . Відповідно, це не відповідає основним засадам зручності для відвідувачів та прозорості роботи терцентру.

   Сектор очікування обладнано місцями для сидіння 10 осіб.

   При вході до територіального центру міститься  кнопка виклику, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету.

        Вздовж коридорів оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги, містяться копії буклетів про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг, графік прийому громадян, пам’ятка про Державний стандарт догляду вдома, картка догляду вдома, інформацію також розміщено на сайті територіального центру.

         Повага до гідності отримувача соціальної послуги: під час проведення внутрішнього моніторингу  та згідно проведених опитувань по телефону отримувачів соціальних послуг задоволені роботою соціальних робітників.

             Працівники територіального центру зобов’язуються ввічливо та коректно ставитися до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків (п. 2.4 Договору про надання соціальних послуг). Випадків порушення договору не виявлено.

             Професійність: Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.

       Посадові інструкції розроблені та затверджені згідно вимог Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників “Випуск 80” “Соціальні послуги ”.

       В особовій справі працівників містяться документи про освіту (державного зразка).

   Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляди.

   Графік проведення  нарад з виробничих питань, діючого законодавства у сфері надання соціальних послуг та графік проведення навчання, графік проведення атестації соціальних працівників складено.

       Працівники, що надають  соціальну послугу забезпечені велосипедами  твердим та м’яким інвентарем (спецодяг та взуття тощо).

        Професіоналізм, ефективність підтримки вразливих верств населення, розширення обріїв співпраці, досвід ветеранів та ентузіазмі молодих є запорукою успіху роботи відділень територіального центру соціального обслуговування Чутівської  РДА.

        При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовуються кількісні показники соціальної послуги догляду вдома:

        Моніторинг якості надання соціальної послуги догляду вдома здійснюється 1 раз в рік згідно графіка моніторингу якості надання соціальних послуг.

      Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

      Однак, матеріально-технічна база територіального центру, а особливо приміщення, не дають можливості в повному обсязі надавати якісні послуги. Мала площа кабінетів і відсутність їх кількості не дають можливості спеціалістам приймати підопічних індивідуально. Тому для ефективної роботи потрібне більше приміщення , щоб мати змогу залучати більшу кількість людей.

           Відповідно до норм Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 20.01.2014 № 28 працівники терцентру шляхом опитування та співпраці з медичними закладами, представниками сільських рад проводили виявлення громадян, які потребують надання різних видів соціальних послуг, та визначенням індивідуальних потреб даних громадяну соцпослугах, з метою надання їм своєчасної допомоги та, в разі необхідності,  розширення спектру соціальних послуг у 2017 році.

         В 2017 році працівники терцентру проводили вивчення соціально-побутових умов проживання та проблемних питань сімей військовослужбовців, які проходять службу на сході країни. За результатами проведеного обстеження: членів 3 сімей  взято на обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома терцентру на безоплатній основі.

           На платному обслуговуванні у відділеннях соціальної допомоги вдома терцентру перебуває 51 громадянин,  з них 8 осіб було звільнено від плати.

           Для працівників відділень соціальної допомоги вдома проводилось навчання щодо впровадження Державного стандарту догляду вдома. Дане навчання пройшли 48 із 48 працівників відділення соціальної допомоги вдома.

        Матеріально-технічна база відділень соціальної допомоги, соціально-медичних послуг, соціально-побутової адаптації, відділення адресної допомоги  задовільна.

                Протягом звітного періоду у територіальному центрі було проведено внутрішні наради з питань роботи структурних підрозділів терцентру щодо надання соціальних послуг мешканцям району. Також було проведено: семінари на тему: «Державний стандарт догляду вдома», «Визначення індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги», «Складання індивідуального плану.»;  навчання  -  на тему «Поняття  про моніторинг та внутрішню оцінку якості соціальних послуг та порядок їх проведення.».  Завідувач відділення соціальної допомоги вдома брала участь у семінарі з питань порядку надання пільг та субсидій  у зв’язку із встановленням державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування та внесенням змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

              Комісією з внутрішньої оцінки якості соцпослуг та завідувачами відділень протягом року проводились  планові та раптові  перевірки роботи соціальних робітників. В цілому протягом звітного періоду проведено 62 перевірки.

Таблиця 2. Статус показників забезпечення якості соціальної послуги догляду вдома

Якіснй показник

СТАТУС

«добре»

«задовільно»

«незадовільно»

від 80% до 100%

від 51% до 79%

від 0% до 50%

Адресність та індивідуальний підхід

«добре»

 

 

Результативність

«добре»

 

 

Своєчасність

«добре»

 

 

Доступність та відкритість

«добре»

 

 

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«добре»

 

 

Професійність

«добре»

 

 

 

Наступним кроком є узагальнення статусів кожного показника забезпечення якості соціальної послуги та кожного кількісного показника, і статус, який переважає, присвоюється для оцінювання якості соціальної послуги в цілому відповідно до таблиці, в якій рекомендуються відповідні заходи (табл.3).

 

Таблиця 3. Оцінка якості соціальної послуги догляду вдома в цілому

Показники

Статус

Рекомендації по роботі відділення соціальної допомоги вдома

Кількісні

«добре»

продовжувати роботу з відділенням соціальної допомоги вдома

Якісні

«добре»

Узагальнений

«добре»

 

 

 

 

 

 

 

 

Незважаючи на узагальнений статус «добре» відділення соціальної допомоги вдома, плануються  заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості соціальної послуги вдома за наступними напрямками:

- продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги. А також роботу щодо вивчення потреб мешканців Чутівського району у соціальних послугах.

- продовжувати роботу з благодійними фондами, приватними підприємцями та підприємствами району, релігійними конфесіями у напрямку надання допомоги малозабезпеченим мешканцям району засобами особистої гігієни, одягом та взуттям, допоміжними засобами пересування.

- на виконання комплексної програми “Турбота» на 2015-2018 р.р. в межах повноважень, надавати комплексну допомогу учасникам АТО та членам їх сімей (фізіотерапевтичні послуги, психологічна допомога тощо).

По результатах проведеної роботи відхилень від запланованих показників не виявлено.

 Голова комісії                                                  Л.В. Калюжна

Члени комісії                                                    В.Д.Подлєсна

                                                                          Н.В. Баланда

                                                                           О.М. Тандур

                                                                           Г.М. Костючок

                                                                           Я.М. Мирошніченко

                                                                           Т.О.Лисенко

                                                                           Р.Г. Чальцева

 

 

 

 

 

 

 

ЗВІТ

про результати оцінки якості соціальних послуг

у відділенні соціальної допомоги вдома  Чутівського районного територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг)

 

Аналізуючи результати оцінки якості надання соціальних послуг за всіма критеріями, комісія з проведення внутрішньої оцінки зробила  такі висновки:

1) адресність та індивідуальний підхід.

Критерії оцінювання:

- наявність визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги  – всі особові справи отримувачів соціальної послуги догляду вдома містять карти визначення (оцінювання) індивідуальних потреб у соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг), визначення ступеня індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги  у наданні соціальної послуги догляду вдома;

Оцінка - 100% -  «добре».

- наявність індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувача соціальної послуги– індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома, які ґрунтуються на визначенні індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги,   складалися й узгоджувалися з кожним отримувачем соціальної послуги та зав. відділенням соціальної допомоги вдома. Індивідуальний план складався за формою згідно з дод.3 Державного стандарту у двох примірниках та підписувався отримувачем соціальної послуги та зав. відділенням соціальної допомоги вдома. Один примірник індивідуального плану знаходиться у отримувачів соціальної послуги, другий залишається в особовій справі отримувача соціальної послуги вдома;

Оцінка - 100% -  «добре».

- забезпечення перегляду індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома– індивідуальні плани коригуються один раз на півроку при повторному визначенні індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги;

 Оцінка - 100% -  «добре».

 

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА ЗА НАПРЯМКОМ:

100 % - «добре»

 

2) результативність.

Критерії оцінювання:

- рівень задоволеності соціальною послугою догляду вдома (за оцінками отримувачів соціальної послуги)– згідно опитувань, проведених по телефону та анкетуванню, не всі отримувачі задоволенні соціальною послугою догляду вдома, зокрема зменшенням кількості послуг та частотою відвідувань.  

Оцінка - 81% -  «добре».

- покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивні зміни у стані отримувача соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась– більшість отримувачів соціальної послуги догляду вдома констатували покращення емоційного, психологічного, фізичного стану порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась.

Оцінка - 80% - «добре».

- проведення опитувань, збору відгуків, реагування на скарги отримувачів соціальної послуги та/або їх законних представників та проведення роботи щодо надання роз’яснень отримувачам соціальної послуги та/або їх законним представникам - в ході перевірок соціальних робітників на дільницях, проведення внутрішнього моніторингу  та оцінки якості проводилися опитування отримувачів соціальної послуги догляду вдома щодо якості надання соціальної послуги. Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота щодо соціального обслуговування;

Оцінка - 75% - «добре».

- розроблення та застосування системи заохочення надавачів соціальної послуги, роботу яких позитивно оцінюють отримувачі соціальної послуги- згідно колективного договору між територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та профспілковим комітетом первинної профспілкової організації працівників соціальної сфери застосовується система заохочення працівників територіального центру.

Оцінка - 100% -  «добре».

- проведення внутрішнього та зовнішнього моніторингу якості надання соціальної послуги догляду вдома-  проведено систематичне спостереження за станом та тенденціями, що відбувалися у відділенні соціальної допомоги вдома, шляхом регулярного збору та аналізу даних;

Оцінка - 67% -  «задовільно».

 

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА ЗА НАПРЯМКОМ:

80,6% - «добре»

 

3) своєчасність.

Критерії оцінювання:

- прийняття рішення щодо надання соціальної послуги догляду вдома, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома у встановлений термін – у відділенні дотримуються вимоги розділів  Державного стандарту догляду вдома:

- загальні підходи щодо організації та надання соціальної послуги догляду вдома

-  визначення індивідуальних потреб

- складання індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома;

Оцінка - 100% -  «добре».

- підписаний у двосторонньому порядку договір на надання соціальної послуги догляду вдома- дотримуються вимоги розділу V Укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома Державного стандарту догляду вдома.

Оцінка - 100% - «добре».

- строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі - дотримуються вимоги розділу VІ Місце й строки надання соціальної послуги догляду вдома Державного стандарту догляду вдома.  Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі;

Оцінка - 80% - «добре».

 

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА ЗА НАПРЯМКОМ:

93,3% - «добре»

 

4) доступність та відкритість.

Критерії оцінювання:

- наявність приміщень, що відповідають санітарним та протипожежним вимогам – приміщення територіального центру відповідає санітарним та протипожежним вимогам та забезпечене безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням  згідно з вимогами чинного законодавства. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету; Оцінка 100% - «добре».

F наявність оформлених стендів з інформацією для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги у закладі підготовлено інформаційно-довідкові листки з переліком послуг, які надає суб’єкт. У результатів опитування клієнтів щодо наявності у них даного інформаційно-довідкового листка встановлено, що не всі з опитаних клієнтів знайомі з даною інформацією.

 Оцінка 80% - «добре».

         У наявності є інформація щодо переліку соціальних послуг. Оцінка 93% - «добре».

         Закладом розроблено інформаційні картки по кожному виду соціальних послуг, які надає суб’єкт. Оцінка 78% - «задовільно».

         Однак не всі соціальні партнери ознайомлені з даними інформаційними картками. Оцінка 75% - «задовільно».

         На сайті закладу є інформація щодо переліку соціальних послуг, які надає суб’єкт. Оцінка 95% - «добре».

Аналіз розміщення інформації про перелік соціальних послуг у ЗМІ свідчить, що із загальної кількості публікацій про роботу закладу  половину складає інформація про соціальні послуги. Оцінка 50% - «незадовільно».

Одним з шляхів донесення до клієнта інформації про соціальні послуги є робота мобільного консультаційного пункту. Встановлено, що дана інформація надавалась не під час всіх виїздів МКП. Оцінка 75% - «задовільно».

Загальна оцінка: 80,8% - «добре».

- наявність копій довідника, буклетів та інших роздаткових матеріалів, газетних статей, записів радіо- та телепрограм щодо надання соціальної послуги догляду вдома - у закладі у наявності буклети щодо діяльності соціальних партнерів. Однак інформацію про послуги, які надають соціальні партнери, містить 2/3 наявних буклетів. Оцінка 69% - «задовільно».

         За результатами опитування серед клієнтів встановлено, що про перелік соціальних послуг, які надають інші організації, поінформовано трохи більше половини клієнтів. Оцінка 68% - «задовільно».

Загальна оцінка 68,5% - «задовільно».

3. Питання щодо супроводження клієнта до інших організацій для отримання (відновлення) документів є одним з пунктів угоди про соціальний супровід, однак не всі укладені угоди передбачають , у разі потреби, надання даної послуги. Оцінка 80% - «добре».

Не всі клієнти, у разі потреби, супроводжувались закладом в інші організації для отримання (відновлення) необхідних клієнту документів. Оцінка 83% - «добре».

Заклад  готує запити/ листи до інших організацій щодо надання допомоги в отриманні (відновленні) документів клієнта, однак при цьому враховані потреби не всіх клієнтів. Оцінка 85% - «добре».

Дані опитування серед клієнтів свідчить, що більше половини клієнтів, які потребували отримання (відновлення) документів, отримали необхідні документи. Оцінка 80% - «добре».

Загальна оцінка 82,5% - «добре».

4. Аналіз вільного доступу клієнтів до послуг та приміщення закладу свідчить.

         У наявності робоча кнопка виклику, розташована у доступному місці на доступній висоті. Оцінка 100% - «добре».

         Заклад обладнаний пандусом, який  відповідає вимогам ДБН,

Оцінка 100% - «добре».

         При опитуванні клієнтів з обмеженими можливостями щодо задоволеності ступенем вільного доступу до послуги встановлено, що менше половини опитаних задоволені доступом. Оцінка 50% - «задовільно».

Загальна оцінка 83,3% - «добре».

 

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА ЗА НАПРЯМКОМ

83,3% - «добре»

 

5) повага до гідності отримувача соціальної послуги.

Критерії оцінювання:

- відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги– отриманні відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ввічливо та коректно ставлення до них працівників відділення, зауваження відсутні;

 Оцінка 80% - «добре».

 

- повага до гідності отримувачів соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них – соцробітники застосовують індивідуальний підхід (з урахуванням фізичного та психічного стану отримувачів соціальної послуги) та з повагою ставляться до раси, національності, культури, релігії, віку, статі отримувачів соціальної послуги, провадить свою діяльність з повагою до гідності отримувачів соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій щодо них. Фактів негуманних і дискримінаційних дій щодо отримувачів соціальної послуги не зафіксовано;

Оцінка – 99,5% -  «добре».

- наявність у договорі про надання соціальної послуги догляду вдома положень щодо дотримання принципу конфіденційності – у договорі про соціальне обслуговування (надання соціальних послуг) відділенням соціальної допомоги вдома одинокого (проживаючого самотньо) громадянина передбачені, п.2.4  «Працівники територіального центру зобов’язуються ввічливо та коректно ставитися до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків», п.3.7 «Громадянин має право вимагати збереження  конфіденційної інформації особистого характеру, що стала відомою особі, яка надає соціальні послуги», положення щодо дотримання принципу конфіденційності;

 Оцінка - 100% - «добре».

- дотримання принципу конфіденційності– працівниками відділення вжиті  заходи щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних», конфіденційної інформації щодо отримувачів послуги.  Отримувачі соціальної послуги в обов’язковому порядку ознайомлені із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності. Соціальні робітники інформують отримувачів соціальної послуги щодо нерозголошення отриманої ними конфіденційної інформації.

Оцінка - 100% - «добре».

 

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА ЗА НАПРЯМКОМ:

94,9% - «добре»

 

6) професійність.

Критерії оцінювання:

- штатний розпис сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації – у закладі існує  затверджена структура та штатний розпис, але кількість фактично працюючих становить 87,6% від загальної кількості затверджених посад.

Оцінка – 87,6% -  «добре».

У наявності розроблені посадові інструкції кожного спеціаліста, всі спеціалісти ознайомлені зі своїми посадовими інструкціями під особистий підпис. Оцінка - 100% - «добре».

Всі нові спеціалісти поставили свій підпис про ознайомлення під своїми посадовими інструкціями. Оцінка – 100% - «добре».

Загальна оцінка – 93,8% - «добре».

. У закладі розроблені правила внутрішнього розпорядку, з якими ознайомлені всі спеціалісти. Оцінка - 100% - «добре».

Інформація з правилами внутрішнього розпорядку на інформаційному закладі стенду є. Оцінка 100% - «добре».

Загальна оцінка – 100% - «добре».

4. Аналіз особових справ показав, що 80% спеціалістів від загальної кількості мають відповідний освітньо-кваліфікаційний рівень.

Оцінка - 80% -  «добре».

5. Аналіз наказів про проходження стажування новими працівниками та закріплення за ними наставника показав, що 9 спеціалістів із 9 нових спеціалістів пройшли стажування та мають наставника.

Оцінка 100% -  «добре».

6. Аналіз матеріалів щодо організації навчання, підвищення кваліфікації, проведеного опитування спеціалістів свідчить, що навчання, підвищення кваліфікації пройшли не всі спеціалісти, які його потребували.

Оцінка 77% - «задовільно».

7. У закладі налагоджена  робота щодо інформування персоналу з різних питань соціальної роботи з отримувачами соціальних послуг. Разом з тим, проведені семінари відвідали не всі спеціалісти закладу. Оцінка – 92% - «добре».

Не всі семінари для спеціалістів, які потребували участі соціальних партнерів, проходили з їх залученням. Оцінка – 70% - «задовільно»

Загальна оцінка – 83,8% - «добре».

8. У закладі у наявності розроблені програми щодо запобігання професійного виснаження спеціалістів, графіки проведення супервізій, проводяться тестування та опитування спеціалістів.

Однак  не всі спеціалісти взяли участь у опитуванні та тестуваннях з метою визначення загрози професійного виснаження. Оцінка – 70% - «задовільно».

Супервізію пройшли не всі спеціалісти, у яких за результатами тестування виявлена проблема, пов’язана з професійним вигоранням. Оцінка – 60% - «задовільно».

Аналіз документації щодо організації роботи по запобіганню професійного вигорання свідчить, що супервізії проводяться від випадку до випадку, соціальні партнери до проведення супервізій залучаються рідко. Оцінка – 50% - «незадовільно».

Загальна оцінка – 60,0 – «задовільно».

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА ЗА НАПРЯМКОМ:

84,4 % - «добре»

Наверх ↑