Програма розвитку підприємництва 2018-2020 роки

ЧУТІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЧУТІВСЬКА РАЙОННА РАДА
ПРОГРАМА
РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
В ЧУТІВСЬКОМУ РАЙОНІ 2018-2020 роки
ЧУТОВЕ 2017
1. Паспорт програми.
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Сектор економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Закон України від 22.03.2012 № 2806-IV «Про розвиток та державну підтримку малого та середнього підприємництва»
|
3. |
Розробник програми |
Сектор економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації |
4. |
Відповідальні виконавці програми |
Сектор економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації |
5. |
Термін реалізації програми |
2018 - 2020 роки |
6. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
Районний бюджет, обласний бюджет, регіональні фонди підтримки підприємництва, інших інвесторів. |
7. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми |
450,0 тис. грн., в тому числі: 2018 рік – 100,0 тис. грн., 2019 рік – 150,0 тис. грн.,2020-200,0 тис. грн. |
7.1 |
в т.ч. коштів районного бюджету |
450,0 тис. грн., в тому числі: 2018 рік – 100,0 тис. грн., 2019 рік – 150,0 тис. грн.,2020-200,0 тис. грн. |
ХАРАКТЕРИСТИКА
районної Програми розвитку малого підприємництва
в Чутівському районі на 2018-2020 роки
Загальна характеристика району |
|||
1. |
· Площа території ( км2) - 861 · Кількість населення (тис.чол) - 22,5 · Специфіка - переважно сільське господарство Відсоток безробітних до всього працездатного населення,% 3, 6 |
||
2. |
Дата затвердження Програми (найменування і номер відповідного рішення) |
- |
|
3. |
Головний розробник Програми:
Співрозробники: |
Сектор економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації |
|
1. Структурні підрозділи райдержадміністрації. 2. Виконкоми сільських, селищної ради, ОТГ. 3. Районний центр зайнятості. 4. ЦНАП. |
|||
4. |
Мета і перелік пріоритетних завдань Програми |
Передбачити в районному бюджеті кошти на підтримку підприємництва, в розмірі до 0,5% від власних надходжень, які будуть використані для підтримки кращих бізнес–планів, інвестиційних проектів, проведення навчань, семінарів, виготовлення рекламно-іміджевої продукції. |
|
5. |
Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників: |
Дані станом на початок дії Програми |
Очікувані показники |
|
1.Кількість діючих малих підприємств/кількість МП на 10 тис. населення (одиниць) |
60 |
65
|
|
2. Чисельність працюючих на малих підприємствах (осіб) |
707 |
720 |
|
3. Кількість підприємців-фізичних осіб |
646 |
660 |
|
4. Кількість фермерських господарств (одиниць); кількість фермерських угідь (га) |
90
15209 |
90
15209 |
|
5. Питома вага малого підприємництва у загальному випуску продукції регіону (%) |
52,1 |
58,0 |
|
6. Надходження до всіх рівнів бюджетів (млн.грн.) |
410,0 |
615,0 |
|
7. Кількість об’єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва (одиниць) - бізнес-центри - бізнес-інкубатори - фінансово-кредитні установи: (кредитні спілки) - фонди підтримки підприємництва - інвестиційні, інноваційні фонди і компанії -інформаційно-консультативні установи - страхові компанії
|
- - -
- - - 1
3 |
- - - 1 - - - 1
4 |
|
8. Кількість підприємців, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб) |
2 |
10 |
|
9. Кількість створених нових робочих місць (одиниць за рік) |
69 |
75 |
6. |
Вартість програми – обсяги коштів, необхідних на фінансування заходів
|
Районний бюджет – 450 тис.грн. |
|
7. |
Основні джерела фінансування |
Районний бюджет – 450 тис.грн., обласний бюджет, регіональні фонди підтримки підприємництва, кошти суб’єктів підприємницької діяльності, інших інвесторів. |
|
8. |
Система організації контролю за виконанням Програми |
Розгляд стану виконання заходів Програми на нарадах у голови райдержадміністрації, колегіях, координаційних радах, сесіях районної ради. |
2. Стан розвитку малого підприємництва в районі.
У сучасній ринковій економіці малому підприємництву притаманні свої особливості, переваги й недоліки. Показниками вагомої ролі малого бізнесу як інтегруючого структурного елемента системи сучасної ринкової економіки є передусім дані про його кількісні параметри.
Мале підприємництво має вагоме місце в соціально-економічному розвитку району. Адже це самозайнятість і добробут населення, створення нових робочих місць і надходження податків до бюджету, якісне обслуговування населення і ефективне використання матеріальних та земельних ресурсів району.
Станом на 1 жовтня 2017 року в районі налічувалось 646 фізичних осіб підприємців та 136 малих підприємств.
На 10 тис. чоловік населення району в середньому припадає 60 малих підприємств .
На протязі 9 місяців 2017 року фізичних осіб підприємців зменшилося на 59 чол., зареєструвалося – 45 чол., вивелося – 104 чол.
Функціонує 90 фермерських господарств, в користуванні яких знаходиться понад 15209 га сільськогосподарських угідь (21 % від загальної площі с/г угідь).
Сума податків і зборів до бюджетів усіх рівнів, сплачена суб’єктами малого підприємництва склала майже 20,2 млн.грн., що на 45,3 % більше в порівнянні до відповідного періоду минулого року.
Надходження від фізичних осіб підприємців становлять – 8460 тис.грн. (43%) малих підприємств – 4241 тис.грн. (20%), фермерських господарств -7521 тис.грн. (37%).
Згідно Програми розвитку малого підприємництва в Чутівському районі на 2015-2016 роки, надано з районного бюджету допомогу на реалізацію бізнес-планів ФОП Цимбалюка Сергія Олександровича «Розширення існуючої пасіки”, у розмірі 50 тис.грн. та ФОП Коротича Сергія Васильовича «Будівництво цеху з виробництва будівельних матеріалів фізичною особою-підприємцем Коротичем С.В. по вул. Гагаріна, 2 в смт.Артемівка, Чутівського району» - 48742 грн. Дані проекти передбачають створення 2 нових робочих місця. Кошти надані на поворотній основі, на 2 роки, термін повернення до 06 липня 2018 року.
При голові райдержадміністрації створена і працює координаційна рада з питань розвитку підприємництва, до складу якої на паритетних засадах ввійшли представники органів виконавчої влади та підприємці, що дало можливість громадського контролю за діями владних структур.
При секторі економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації діє “інформаційно-консультативний центр для підприємців».
3. Мета та основні завдання програми.
Програма розвитку малого підприємництва на 2018-2020 роки є складовою частиною соціально-економічного розвитку району і направлена на реалізацію державної політики розвитку малого підприємництва, зайнятості населення та інвестиційної стратегії державної політики.
Головна мета Програми – спрямування дій органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та суб’єктів малого підприємництва для концентрації фінансових, матеріально-технічних, інших місцевих ресурсів, виробничого потенціалу на створення і підтримання сприятливих умов розвитку малого підприємництва.
Програма направлена на вдосконалення умов розвитку малого і середнього підприємництва з розбудовою інфраструктури розвитку бізнесу, що відповідає сучасним тенденціям економічного розвитку України, та збільшення частки малого та середнього бізнесу в галузях реального сектору виробництва та сфери послуг.
Пріоритетними завданнями Програми є:
● реалізація державної політики розвитку малого підприємництва, спрямованої на створення сприятливих правових та організаційно-економічних умов для започаткування бізнесу, його ведення та розвитку, зростання надходжень до бюджетів усіх рівнів;
● забезпечення основних принципів державної регуляторної політики: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки;
● встановлення єдиного підходу до підготовки аналізу регуляторного впливу та до здійснення відстеження результативності регуляторних актів;
● забезпечення ефективності дії регуляторних актів;
● продовження роботи в напрямку дерегуляції підприємницької діяльності та усунення адміністративних бар’єрів;
● забезпечення дієвої фінансово-кредитної підтримки суб’єктів підприємницької діяльності.
● інформаційна підтримка суб’єктів підприємництва щодо можливостей отримання фінансових ресурсів;
● скорочення часу і витрат суб’єктів підприємництва на започаткування власної справи і отримання якісних адміністративних послуг;
● оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних і юридичних осіб, а також забезпечення їх обговорення шляхом проведення круглих столів із залученням громадськості;
· забезпечення реалізації в районі державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, недопущення прийняття неефективних та недоцільних регуляторних актів;
· забезпечення прозорості дій органів влади під час здійснення ними регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
· передбачення в районному бюджеті кошти на підтримку підприємництва, в розмірі до 0,5% від власних надходжень, які будуть використані для підтримки кращих бізнес–планів, інвестиційних проектів, проведення навчань, семінарів, виготовлення рекламно-іміджевої продукції;
· сприяти розвитку підприємництва у сферах:
- виробництво будівельних матеріалів та будівництво;
- сільське господарство;
- збір та переробка твердих побутових відходів;
- енергозбереження;
- громадське харчування.
4. Основні проблемні питання:
- недостатній розвиток інфраструктури підтримки підприємництва;
- недостатній рівень кредитування малого підприємництва;
- мала кількість бізнес-ідей щодо розвитку пріоритетних галузей, які можна підтримати за рахунок районного бюджету.
5.Коротка характеристика заходів.
Перший розділ Програми „Впорядкування нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності" передбачає:
- забезпечення виконання в районі Закону України від 11.09.2003 року №1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, вільного доступу підприємців, їх громадських організацій до інформації органів державної влади та місцевого самоврядування стосовно питань впровадження регуляторної політики та покращення бізнес-середовища в районі.
Другий розділ Програми „Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва" передбачає заходи по залученню інвестицій для розвитку підприємництва із різних джерел, а саме:
- кошти державного, обласного, районного та місцевих бюджетів;
- регіональні фонди підтримки підприємництва;
- Фонд державного соціального страхування на випадок безробіття;
- кошти інших інвесторів.
Кращі бізнес-проекти визначаються на засіданні районної Координаційної ради з питань розвитку підприємництва та президії Чутівської районної ради, рішенням більшості голосів. Заключається угода між суб’єктом господарювання та райдержадміністрацією, на основі якої надається фінансова допомога суб’єктам господарювання на поворотній основі з максимальним терміном 2 роки.
Третій розділ Програми "Ресурсне та інформаційне забезпечення, підготовка кадрів, подальше формування інфраструктури ” вмістив заходи, що сприяють подальшому розвитку малих підприємств за рахунок:
- використання незадіяних виробничих та невиробничих потужностей, та розвитку інфраструктури бізнесу;
- забезпечення процедур видачі документів дозвільного характеру для здійснення підприємницької діяльності у відповідності до чинного законодавства та підвищення якості надання адміністративних послуг;
- створення системи інформаційного забезпечення малого
підприємництва через засоби масової інформації;
- проведення місцевих виставок-ярмарок, нарад-семінарів, презентацій;
- проведення короткотермінових курсів з основ малого підприємництва для безробітних, соціально незахищених верств населення та молоді;
- продовжити практику надання одноразових допоміг для заняття підприємницькою діяльністю – районний центр зайнятості.
6. Критерії ефективності та результативності реалізації основних завдань:
- проведення заходів з дерегуляції підприємницької діяльності;
- здійснення перегляду діючих регуляторних актів з метою виявлення неефективних та недоцільних;
- реалізація поставлених завдань надає можливість скоротити час підприємців на входження та вихід з бізнесу, скоротити витрати на ведення бізнесу за рахунок усунення необґрунтованих адміністративних бар’єрів;
- реалізація кращих бізнес-проектів, за рахунок надання фінансової допомоги з місцевих бюджетів;
- надання коштів суб’єктам господарювання на поворотній основі з максимальним терміном 2 роки;
- забезпечення сталого розвитку підприємництва в районі і подальше насичення ринку вітчизняними товарами та послугами;
- збільшення частки реалізованої продукції (робіт, послуг) малими підприємствами у загальному обсязі реалізованої продукції до 58 %.
- реалізація державної політики розвитку малого підприємництва, спрямованої на створення сприятливих правових та організаційно-економічних умов для започаткування бізнесу, його ведення та розвитку, зростання надходжень до бюджетів усіх рівнів.
7. Заходи
Програми розвитку малого підприємництва в Чутівському районі на 2018-2020 роки.
№ п/п |
Пріоритетні завдання |
Заходи |
Термін виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансування |
Вартість, тис.грн. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
1 |
Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності |
|||||||||||
1.1 |
Створення сприятливих умов для розвитку підприємництва |
З метою підтримки місцевих суб'єктів підприємницької діяльності на виконання Закону України від 22.30.2012 року № 4618-VI "Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні": - встановлювати реальні ставки фіксованого та єдиного податку та інші; - встановлювати мінімальний розмір плати за землю, оренду приміщень, майна для суб'єктів підприємницької діяльності, які працюють в віддалених сільських населених пунктах. |
Постійно |
Сільські, селищна ради, ОТГ. |
Кошти місцевих бюджетів |
За фактичними витратами |
||||||
1.2
|
Забезпечення реалізації регуляторної політики підтримки розвитку та правового регулювання господарської діяльності
|
З метою виконання Закону України від 11.09.2003 року №1160-IV "Про засади державної державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” забезпечити: - планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів; - оприлюднення в засобах масової інформації проектів регуляторних актів з відповідним аналізом регуляторного впливу АРВ, проведення громадських слухань за участю представників громадськості; - виконання заходів з відстеження результативності дії регуляторних актів; - проведення навчальних семінарів для селищної та сільських рад; - оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності. |
Постійно |
Структурні підрозділи РДА, селищна, сільські, ради, ОТГ. |
Кошти районного бюджету |
За фактичними витратами |
||||||
1.3 |
Забезпечення відкритості процесу упорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності |
Забезпечувати вільний доступ підприємців, їх громадських організацій до інформації органів державної влади та місцевого самоврядування стосовно питань впровадження регуляторної політики та покращення бізнес-середовища в районі, висвітлювати дану інформацію на сайті райдержадміністрації. |
Постійно |
Структурні підрозділи РДА, районна рада, селищна, сільські, ради, ОТГ. |
- |
За фактичними витратами |
||||||
2. |
Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка |
|||||||||||
2.1 |
Виділення коштів з місцевих бюджетів для підтримки підприємництва |
На виконання Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні" передбачити в районному бюджеті кошти на підтримку підприємництва в розмірі до 0,5 % річних доходів, які використовувати для підтримки кращих бізнес–планів, інвестиційних проектів, проведення навчань, семінарів, виготовлення рекламно-іміджевої продукції. |
2018-2020
|
Сектор економічного розвитку і торгівлі РДА, районна рада, фінансове управління РДА |
Кошти районного бюджету |
450,0 |
||||||
Надання коштів суб’єктам господарювання на поворотній основі з максимальним терміном 2 роки. |
||||||||||||
2.2 |
Залучення інвестицій в сферу підприємництва |
Проводити роботу по залученню інвестицій для розвитку підприємництва у виробничій сфері та інших, задіяти механізми фінансової допомоги за рахунок коштів державного, районного та місцевих бюджетів, Полтавського регіонального фонду підтримки підприємництва, інвестиційних фондів, банківських установ для здійснення кредитування малого підприємництва. |
Постійно |
Сектор економічного розвитку і торгівлі РДА, сектор агропромислового розвитку РДА, районна рада, селищна, сільські ради, ОТГ, районний центр зайнятості |
Районний та місцеві бюджети, регіональні фонди підтримки підприємництва, кошти інвесторів |
За фактичними витратами
|
||||||
В засобах масової інформації висвітлювати інформацію щодо умов отримання фінансової допомоги для підтримки підприємницької діяльності, кредитів, державних дотацій суб'єктами підприємницької діяльності.
|
Постійно |
Сектор економічного розвитку і торгівлі та агропромислового розвитку райдержадміністрації |
- |
- |
||||||||
2.3
|
Залучення до підприємництва малозахищених верств населення |
Надавати дотації суб'єктам підприємницької діяльності, які надають можливість працевлаштування в них соціально незахищених категорій населення, що знаходяться на обліку в центрі зайнятості. |
Постійно |
Районний центр зайнятості |
Державний бюджет |
За фактичними витратами |
||||||
3. |
Ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підтримки підприємництва |
|||||||||||
3.1
|
Сприяння розвитку матеріально-технічної бази малого підприємництва
|
Надавати консультативну та інформаційну допомогу суб'єктам підприємницької діяльності у вирішенні питань купівлі-продажу, оренди земельних ділянок не сільськогосподарського призначення. Оновлювати та розширювати базу даних на вільні земельні ділянки комунальної та державної власності. |
Постійно |
Сектор економічного розвитку і торгівлі, агропромислового розвитку РДА, виконкоми селищної та сільських рад,ОТГ |
- |
За фактичними витратами |
||||||
3.2
|
Спрощення процедури та зменшення часу отримання дозвільних документів |
Здійснювати дієву співпрацю між державним адміністратором та дозвільними службами району з метою забезпечення надання ефективних послуг для суб’єктів господарювання. |
Постійно |
Центр надання адміністративних послуг при Чутівській райдержадміністрації |
- |
За фактичними витратами |
||||||
3.3
|
Збільшення кількості підприємців |
Забезпечити постійне проведення короткотермінових курсів з основ підприємницької діяльності з особами, які прагнуть реалізувати свої підприємницькі ініціативи через започаткування власної справи. |
Постійно |
Районний центр зайнятості |
Кошти центру зайнятості |
За фактичними витратами |
||||||
Продовжити практику надання одноразових допоміг для заняття підприємницькою діяльністю – районний центр зайнятості.
|
||||||||||||
3.4 |
Створення інфраструктури підтримки малого підприємництва |
Проводити роз’яснювальну роботу з суб'єктами малого підприємництва щодо доцільності створення центрів підтримки підприємництва, об'єднань підприємців, дорадчих служб. |
Постійно |
Сектор економічного розвитку і торгівлі РДА, сектор агропромислового розвитку РДА, районна рада, селищна та сільські ради. |
Кошти підприємців, місцеві бюджети |
За фактичними витратами |
||||||
Фінансове забезпечення програми |
За джерелами фінансування |
По роках |
||||||||||
450,0 тис.грн. |
Районний бюджет – 450,0 тис.грн. |
2018 рік – 100,0 тис.грн. 2019 рік – 150,0 тис.грн. 2020 рік– 200,0 тис. грн. |
||||||||||